آنلاین مارکتینگ چیست؟

در آنلاین مارکتینگ با استفاده از روش های آنلاین، برندهای تجاری شناخته و معرفی می شوند. این روش ها به صاحبان کسب و کارها و مدیران برای ترویج برند بسیار کمک می کند. هدف از آنلاین مارکتینگ فروش بیشتر محصولات و خدمات و کسب درآمد می باشد. اگر شما هم با روش های نوین آنلاین مارکتینگ آشنا شوید و مزایای آن را به خوبی درک کنید، بدون شک بازاریابی سنتی را کنار می زنید و این نوع بازاریابی را تجربه می کنید.

مزایای آنلاین مارکتینگ چیست؟

برای درک بهتر آنلاین مارکتینگ در ابتدا نیاز است تا مزایای آن را بررسی کنیم.

  1. هدف هر کسب و کاری رشد و کسب درآمد است. در این روش، فروش محصولات و خدمات شما افزایش می یابد.
  2. هزینه های بازاریابی سنتی و تبلیغات کاهش می یابد.
  3. می توان با مشتریان ارتباطات بهتر و موثرتری داشته باشید. و فرصت انتخاب را به آن ها هدیه دهید.
  4. اوضاع و شرایط بازار را می توانید کنترل کنید. نتیجه عملکردتان به راحتی مشخص می شود.
  5. خدمات به مشتریان به طور موثری بهبود می یابد و آن ها از تعامل با شما رضایت بیشتری پیدا می کنند.
  6. در فضای دیجیتال می توانید ۲۴ ساعته فعالیت کنید. و مشتریان قادر خواهند بود در هر زمانی که اراده کنند، با شما آشنا شوند و یا از خدمات شما استفاده کنند.
  7. فضای وسیعی برای تبلیغات و بازاریابی دارید و دیگر به مکان وابسته نیستید. و مشتریان شما از هر کجای کشور می توانند باشند.

بازاریابی دیجیتالی

بازاریابی دیجیتال به مجموعه  فعالیت‌هایی گفته می شود که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع برای کسب نتیجه دلخواه، باید محصولات و برند تجاری به شکل منطقی و صحیح تبلیغ شود. مشتریان باید با نام تجاری محصولات و خدمات شما آشنا شوند. همچنین اطلاع آنها از ویژگی ها، مزایا و نحوه استفاده از محصولات نقش زیادی در نحوه تصمیم گیری و خرید آنها دارد.

شاید از این مقاله خوشتون بیاد:  آموزش گام به گام html_قسمت دوم

تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ در چیست؟

سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید، تفاوت آنلاین مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ است. این دو اصطلاح شباهت زیادی با یکدیگر دارند، اما تفاوت هایی دارند. اکثر مردم و یا کسانی که تازه در فضای مجازی مشغول به کار شده اند، به اشتباه این دو را به جای هم استفاده می کنند. جای نگرانی نیست، چرا که ما در توکاپس این تفاوت ها را برای شما روشن می کنیم و تمام سوالات و ابهامات در ذهن شما برطرف می شود.

این نکته را به خاطر داشته باشید که دیجیتال مارکتینگ تمام روش های بازاریابی نوین را در بر می گیرد در صورتی که آنلاین مارکتینگ تنها روش اینترنتی را در بر می گیرد.  آنلاین مارکتینگ جزو روش های جدید بازاریابی است که زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ است. در این روش اینترنت و فضای مجازی جزو مهمترین کانال های برقراری ارتباط است. به عنوان مثال تبلیغات پیامکی یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و محبوب است اما این نوع از تبلیغات چون به اینترنت نیاز ندارد، جزو آنلاین مارکتینگ محسوب نمی شود.

دسته‌ها: دنیای وب

غلامرضا بهشتیان

من غلامرضا بهشتیان، عاشق نوشتن مقاله های مفید در حوزه ی وب هستم. امیدوارم مقالات نوشته شده نظر شما خوانندگان عزیز را جلب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *