پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰، حدود ۳۰ میلیارد گجت متصل به اینترنت اشیا وجود خواهد داشت. اینترنت اشیا به تازگی وارد دنیای تکنولوژی شده و توانایی‌های بسیاری دارد که از قدرک درک بشر فراتر است. با اندکی خلاقیت، این توانایی را دارد که قابلیت‌های خارق‌العاده ای را عملی کند. حال در این مقاله قصد داریم به ۶ موردی بپردازیم که شرکت‌ها با استفاده از تکنولوژی اینترنت اشیا، موفق به ارائه‌ی محصول نهایی جذابی شده‌اند. اگر شما هم به این حوزه علاقه مندید، این مطلب دقیقا مخصوص شما نوشته شده است. با توکاپس همراه باشید.

  • همکاری آمازون و تاید

آمازون دش (Amazon dash) گجت جدیدی است که به برنامه های آمازون و وای فای وصل می‌شود. کاربران می توانند به آسانی چیزهایی که نیاز دارند را سفارش دهند. شرکت تاید با همکاری آمازون، گجتی را برای شرکت توسعه داده تا افراد مصرف کننده تنها در انتخاب گزینه مد نظر بسته‌ای را که نیاز دارند سفارش دهند.

  • Allen Solly

Allen Solly  برند پوشاک است که در هند معروفیت زیادی دارد و توانسته است به خوبی از اینترنت اشیا استفاده کند.
این برند در یک مجتمع تجاری در یکی از شهر های هند به نام بنگلور یک تابلوی تبلیغاتی دیجیتال نصب کرده است.
این تابلو تعاملی بوده و به این شکل است که ۶۰ نوع لباس در این تابلوی تبلیغاتی دیجیتال در حال نمایش است و به گونه‌ای طراحی شده است که اعضای توییتر، توییتی با هشتگ #RainingSolly نشر دهند.

لباس هایی که در تابلو هستند به لبه تابلو نزدیکتر می‌شوند و هر لباسی که بیشترین توییت را دریافت کند جلوتر از دیگر لباس ها قرار می‌گیرد.
لباس مد نظر کاربران به شکل تصادفی ار تابلو پایین خواهد افتاد و نام کاربری فردی که آخرین توییت را زده است نمایش داده می‌شود.

  • نیوآ (NIVEA)

شرکت نیوآ در برزیل در یک مجله دستبندهایی را قرار داده که والدین این دستبندها را به دست بچه‌های خود می‌بندند. این گجت پوشیدنی با ساختاری که دارند اطلاعات مکانی را که فرزندشان در آنجا حضور دارد تا مسافت مشخصی را به برنامه نیوآ ارسال می‌کند. اگر فرزندشان بیش از اندازه از محدوده دور شود دستگاه از طریق برنامه اطلاع می‌دهد.

  • اوبر و اسپاتیفای

افرادی که برنامه اسپاتیفای دارند می‌توانند از طریق اینترنت اشیا به ماشینی که توسط برنامه اوبر گرفته‌اند وصل شوند.
موزیک های مورد علاقه خود را در ماشین گوش دهند.

  • جنرال موتورز

افراد می‌توانند از طریق مانیتور لمسی که در داشبورد ماشین قرار دارد کارهایی از قبیل رزرو هتل و رستوران، پیدا کردن محل های سوخت گیری نزدیک به فرد و … را انجام دهند. این کار باعث وفاداری بیشتر افراد به برند می‌شود.

  • والگرینز

والگرینز برای راحتی مشتریانی که در فروشگاه‌های بزرگ به دنبال کالای مورد نظر خود هستند از اینترنت اشیا استفاده می‌کند.
چنانچه مشتریان با پیدا کردن محصولات مشکل داشته و یا وقت کمی داشته باشند والگرینز به کمک مشتریان می شتابد. 
والگرینز  از طریق برنامه‌ای که  با همکاری Aisle411 ساخته‌ است، اسباب راحتی مشتریان را فراهم کرده است.
این برنامه محصولات پیشنهادی مجتمع را  به شما ارائه می‌کند.

 

شاید از این مقاله خوشتون بیاد:  چه مواردی باید در تست سایت طراحی شده بررسی شود؟ (بخش سوم)

 


غلامرضا بهشتیان

من غلامرضا بهشتیان، عاشق نوشتن مقاله های مفید در حوزه ی وب هستم. امیدوارم مقالات نوشته شده نظر شما خوانندگان عزیز را جلب نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *